|
Yamaha MT03 tesztelése
Szerkesztő 2006.06.19. 11:25
Hat évvel ezelőtt még öncélú tanulmánymotornak hatott a Yamaha MT-01, a hatalmas V-kettes motorral szerelt csupasz gép.
Hat évvel ezelőtt még öncélú tanulmánymotornak hatott a Yamaha MT-01, a hatalmas V-kettes motorral szerelt csupasz gép. A futurisztikus futóműelemek kivételével az álomgépből 2005-re utcai motor született. A motor egyetlen hibája, - ami persze sokak számára legnagyobb előnye - a Road Warriorból származó monumentális, 1700 cm3-es V-blokk, mely lenyűgöző nyomatéka mellett igencsak robusztussá teszi az MT-01-et. Az Oliver Grill által vezetett termékfejlesztő részleg azonnal a folytatáson gondolkodott, olyannyira, hogy az őszi motorkiállításokra várjuk a kistestvér, az MT-03 bemutatkozását.
Míg az MT-01 extrém nyomatékával hívta fel magára a figyelmet, az MT-03 extrém mozgékonyságával tör babérokra. Ereje egy sokkal könnyebb és sokkal pörgősebb blokkból származik. A 660 cm3-es egyhengeres hajtómű nem új fejlesztés, az XT660R-ben már két éve használja a Yamaha. A hátsó kereket az eddig méltánytalanul mellőzött szíj hajtja, mely amellett hogy csendes, sokkal kevesebb gondozást igényel, mint a hagyományos lánchajtás.Az ülés alatt kivezetett két kipufogódobból előtörő hangra sorra kinyílnak az ablakok. A motor építése során az anyaghasználat sem szokványos, bár számos dizájnelemet átvettek az MT-01-től. Az unalomig ismételt kerek fényszórók helyett a tervező, Michael Uhlarik LED-es világítást álmodott a motor elejére, de ahogy a hátsó lámpa két csíkja, a vonalszerű irányjelzők is diódák sorából állnak. Hasonló finomság a műanyag üzemanyagtank két oldalát védő alumíniumborítás.
Az alumínium házas műszerfal hagyományos, sörösdoboz formája ellenére bőven rejt újdonságot. A fordulatszámmérő kerek óralapja nem más, mint egy LCD kijelző. Felette mutató jelzi az aktuális fordulatszámot, míg a sebességadatokat és a további információkat a mutató hátteréből olvashatjuk ki. Az üléspozíció a Yamaha off-road gépeit idézi, míg a nagyon rövid tank és a minimális hátsórész révén az épített streetfighterekkel hozható rokonságba. Hátul a két polírozott, háromszög profilú dob érvényesül, és hosszú alumínium lengővilla kapcsolódik a nagyon könnyű, nagyon rövid és természetesen nagyon merev alumínium vázhoz. Az első futómű hagyományos, Öhlins hidraulikus teleszkóp, a hátsó rugóstagot viszont már egyáltalán nem szokványos módon a motorblokk jobb oldalára szerelve találjuk. Az első kereket szinte eltakarja a két hatalmas, hullámos szélű féktárcsa, a hátsó ötküllős kerékre szimpla tárcsa jutott.A jelenleg még csak Európában forgalmazott MT-01-gyel ellentétben a hírek szerint az MT-03 az amerikai motorosokat fogja elsőként megbolondítani, élőben először a szeptember végi Párizsi Motorszalonon láthatjuk. Hogy hozzánk mikor érkezik, még nem tudni, az biztos, hogy az FZ6-N 1 824 000 Ft-os árát célozza majd meg.
Technikai Info
| MOTOR |
| Motortípus: |
4-stroke, single cylinder, 4 valves,SOHC |
| Motorhűtés: |
Liquid cooled |
| Hengerűrtartalom: |
660cc |
| Furat x Löket: |
100 x 84.0mm |
| Kompressziós arány: |
10.0:1 |
| Maximális teljesítmény: |
33.4kW (45 HP) @ 6,000rpm |
| Maximális nyomaték: |
56.2Nm (5.73 kg-m) @ 5,250rpm |
| Kenés: |
Dry sump |
| Karburátor: |
Fuel injection |
| Kuplung tipus: |
Wet, multiple-disc |
| Gyújtási rendszer: |
TCI |
| Indítási rendszer: |
Electric |
| Váltórendszer: |
Constant mesh, 5-speed |
| Végső hajtás: |
Chain |
| Üzemanyagtank kapacitás: |
15 litres |
| Olajtank kapacitás: |
3.4 litres |
 |
| VÁZ |
| Váz: |
Steel tube truss diamond |
| Első felfüggesztés: |
Telescopic Fork |
| Első rugóút: |
130mm |
| Hátsó felfüggesztés: |
Swingarm |
| Hátsó rugóút: |
120mm |
| Első fék: |
Dual discs, Ø 298 mm |
| Hátsó fék: |
Single disc, Ø 245 mm |
| Első gumi: |
120/70-17 |
| Hátsó gumi: |
160/60-17 |
 |
| Méretek: |
| Hosszúság (mm): |
2,070mm |
| Szélesség (mm): |
860mm |
| Magasság (mm): |
1,115mm |
| Ülésmagasság (mm): |
805mm |
| Tengelytáv (mm): |
1,420mm |
| Minimális hasmagasság (mm): |
200mm |
| Saját tömeg (kg): |
174.5 kg |
|